Extra Editie: Ga naar Den Haag

Als blogger doe ik mijn best een goed en eerlijk verhaal te vertellen. Een uitnodiging naar aanleiding van mijn blog had ik echter niet verwacht. Hop & Stork reageerden direct op mijn chocolademelk test van 12 November. Zij wilde graag een herkansing en daar ik toch in DenHaag moest zijn kwam een voor mij bijzondere middag tot stand.


Kennelijk was het hele team over mijn komst ingelicht. Met zorg en aandacht kreeg ik bovenstaand ensemble aangeboden. Na uitleg door de chocolatier kwam de barista aan mijn tafel de chocolademelk bereiden. Drie soorten boden zij aan en mijn advies, ga dit proeven! Vraag naar deze optie voor een chocoholic is dit echt een uitje.

Hop & Stork betrekt zijn cacao van Barry & Callebaut. Maar in tegenstelling tot de geanonimiseerde cacao die bij Quetzal of de CHCOBar verkocht word kiest Hop & Stork voor de origin cacao pastilles die ook door deze cacao gigant gefabriceerd worden.

Ik ben begonnen met de Saint-Domingue 70%, een Forastero cacao. De smaak was licht fris met fruit erin en een koffie aroma. De combinatie met het stukje frambozenchocolade, van de zelfde cacao soort, was werkelijk perfect en deed mij aan "sterren keuken" denken. Applaus voor de chocolatier die deze combi bedacht.
Als tweede volgde de Tanzanie 75%, een combi uit Criollo en Trinitario cacao. Deze chocolademelk is mijn favoriet. Hij gaat dieper in de cacao smaak daarbij zijn er ook duidelijk granen en (para)noten in te vinden. Dit is echt een golf vol van warme donkere smaken. HEERLIJK! De chocolade combi met amandelen was er lekker bij maar zoals de chocolatier vertelde had ze liever die met amandel met zeezout erbij gedaan echter deze combi vliegt de winkel uit.
Tot slot stond de Kumabo 80% op mij te wachten. Dit is een blend cacao uit Afrika dus van alles wat.
De barista had mooi werk geleverd maar hij waarschuwde al dat het wat zoeter zou ruiken door zijn teken met chocolade. In deze cacao was meer bitter aanwezig. Deze chocolademelk haalt de intensiteit van een reep waarbij zelfs een zuurtje aan het einde doorkomt. Nadeel vond ik wel dat deze pastilles niet mooi oplosten en er dus een wat korrelig gevoel in mijn mond achter bleef. De combi met de praline was mij er te zoet bij.
Tot slot moet ik de ware chocoholic ook voor het mousseje waarschuwen deze is voor choco-amateurs die zoet zoeken. Lief bedoelt maar ieder zijn meug.



Al met al een heerlijke middag voor de chocoholic. Dus hierbij mijn oproep: Ga naar DenHaag naar Hop & Stork en geniet van dit smaak palet aan chocolademelk.

Dank aan Anil Soekhoe en zijn Team.
  









Reacties

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Marketing en strategie

Choco-praat: Wouter Tjeertes, vijf jaar Pure Chocolate

Craft Chocolate Cuba of het versprinngend perspectief